En Feskekôrka för framtiden
Göteborgs mest ikoniska byggnad håller nu på att rustas upp för att möta framtiden. Feskekôrka, som andats fisk- och skaldjur i 150 år, får nu välförtjänt omvårdnad efter många år av trogen tjänst.
Göteborgs mest ikoniska byggnad håller nu på att rustas upp för att möta framtiden. Feskekôrka, som andats fisk- och skaldjur i 150 år, får nu välförtjänt omvårdnad efter många år av trogen tjänst.
Välj medlemsföretag med certifierade solcellsmontörer, hitta rätt besiktningsperson och dela energin med dina grannar. Svensk Solenergi berättar här om de senaste relevanta ändringarna i regelverken.
Hur kan ett bostadsbolag tänka för att både lösa sociala utmaningar och långsiktigt bygga en ekonomiskt hållbar affär? Victoriahem är en av Sveriges största ägare av hus i miljonprogramsområden.
Hur påverkas ni av oseriösa och ibland kriminella leverantörer. Anna-Lena Norberg och Peter Martin kommer ge exempel på vad som kan hända när ni inte vet vem ni anlitar. MEN de kommer också berätta vilka regelrätta arbetssätt, som gör att ni får kontroll över vilka leverantörer ni anlitar och att de är seriösa.
Ett samtal mellan Göteborg-startupen Mimbly vars produkter återvinner och renar vattnet och Bostadsbolaget som har 24 000 lägenheter om problem runt vatten och hur vi kan samarbeta för att bidra till en bättre morgondag.
Vår utemiljö är full av svårskötta slänter och småytor med gräs som ständigt ska klippas. Ställ om till äng för lättare skötsel och högre värden! Lär dig mer om vilka platser som har förutsättningar och hur de ska skötas.
Energihushållning i bostäder och lokaler är en mycket viktig och aktuell fråga nu när det är ”energikris”. Men hur undviker vi risken att inomhusmiljön samtidigt försämras när vi gör åtgärder för energihushållning? Vilka alternativa lösningar finns och vad är viktigt att tänka på för att undvika fallgropar?
Vad är det som händer — och går det att stoppa? Samt vad är fastighetsbranschens ansvar i samhällsutvecklingen?
Hur ser olika målgruppers ekonomiska förutsättningar ut och vilka blir framgångsfaktorerna för att nå hög kundnöjdhet?
Vi diskuterar laddning, digitalisering och gränsöverskridande alternativ för mobilitet med utgångspunkt i modernisering av parkeringsytor Hur vi kan optimera nyttjande, prissättning och utfall med ökad kundnöjdhet samt lönsammare parkeringsaffär för fastighetsägaren.
Men hur ska du som fastighetsägare navigera i nya tider? Hur skapar du mervärde för dina hyresgäster i en föränderlig konsumtionsvärld? Och hur kan PostNords paketboxar vara en del av lösningen?